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24 resultats trouvés
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Filtres: Auteur is Danielle Lecointre-Erickson  [Clear All Filters]
2022
Adil, S. et Lecointre-Erickson D. (2022).  Effects of face-versus-score use in reviews on consumer responses : An eye-tracking approach . Dans International Society of Marketing Conference
Adil, S. et Lecointre-Erickson D. (2022).  Effects of face-versus-score use in reviews on consumer responses: An eye-tracking approach. Dans International Society of Marketing Conference
Chamoun-Nicolas, H., Rabadán F., Lecointre-Erickson D. et Ramirez M. Victoria (22/06 2022) How to Engage Higher Education Students in a Cross-Cultural Education Environment [Conférence]. BAM Management Knowledge and Education (MKE) Teaching Practice Conference, Londres, United Kingdom.
Méatchi, S. et Lecointre-Erickson D. (2022).  Measuring the concept of perceived unfairness of revenue management pricing in the context of hospitality . Dans 52nd Annual Travel and Tourism Research Association (TTRA) International Conference
Lecointre-Erickson, D. (2022).  Yes, I do mind : mindfulness and shopping experience in a post-COVID world. Dans International Society of Marketing Conference
2021
Chamoun-Nicolas, H., Lecointre-Erickson D., Ramirez M. Victoria et Green B. (16/11 2021) Comment engager des étudiants de l’enseignement supérieur dans un environnement d’enseignement interculturel [Conférence]. 3ème Atelier de Recherche "Pédagogie Numérique en Economie-Gestion" ,
Lecointre-Erickson, D. (2021).  Do window displays still have a place in retail shopping? A review and research agenda. Dans MMA Spring Virtual Conference
Adil, S. et Lecointre-Erickson D. (2021).  Does model body shape affect ad effectiveness?. Dans 20th International Marketing Trends Congress
Adil, S., Abdeltawab A. et Lecointre-Erickson D. (2021).  The Effectiveness of Model’s Body Size in Digital and Print Advertisements. International Journal of Marketing Studies, 13 (3) 10.5539/ijms.v13n3p1.
Brown, K., Moughayt B. et Lecointre-Erickson D. (2021).  Green Marketing, Greenwashing, and Generation Z: Discovering how and why the younger generation reacts to companies’ ecological actions. Dans 10th International Conference on Business & Economic Development (ICBED)
Lecointre-Erickson, D. (2021) Les expériences interculturelles dans la vie privée et professionnelle [Conférence]. Des intégrations sans désintégration : l'intégration d'étudiants étrangers dans un Master à l'UCO, entre intégration et internationalisation, Université Catholique de l'Ouest,
Méatchi, S., Camus S. et Lecointre-Erickson D. (2021).  Perceived unfairness of revenue management pricing: developing a measurement scale in the context of hospitality. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 10.1108/IJCHM-11-2020-1344.
Lecointre-Erickson, D., Adil S., Daucé B. et Legohérel P. (2021).  The role of brick-and-mortar exterior atmospherics in post-COVID era shopping experience: a systematic review and agenda for future research. Journal of Strategic Marketing, https://doi.org/10.1080/0965254X.2021.2016895.
2020
Adil, S. et Lecointre-Erickson D. (2020).  Can you feel what I feel? Corporate branding, empathy, and responsibility in a time of COVID-19. Dans 8th ICCMI International Conference on Contemporary Marketing Issues
Lecointre-Erickson, D., Ramirez M. Victoria, Csibi O., Garnier X. et Dintilhac A. (24-25 novembre 2020) L’hybridation d’une formation en économie-gestion au sein d’une université catholique : le cas d’un MBA [Conférence]. 2ème Atelier de Recherche « Pédagogie Numérique en Economie-Gestion »,
2018
Lecointre-Erickson, D. (2018).  The effects of window display construal on internal reactions and behavioral intentions. Dans International Conference on Advances in Business, Management and Law (ICABML) (p. 98–100)
Lecointre-Erickson, D., Daucé B. et Legohérel P. (2018).  The influence of interactive window displays on expected shopping experience. International Journal of Retail & Distribution Management, 46 (9) p. 802–819.
Lecointre-Erickson, D. (2018).  La vitrine du magasin: son influence et son rôle dans l'expérience de magasinage. [Thèse de doctorat en Sciences de gestion, marketing du point de vente. Université d'Angers]
2016
Lecointre-Erickson, D., Daucé B. et Legohérel P. (2016).  A critical analysis of the shopping experience concept in brick-and-mortar retailing. Dans 45th EMAC annual conference: Marketing in the age of data
2014
Lecointre-Erickson, D. (26/06 2014) La Vitrine du magasin : son rôle et son influence dans l’expérience de magasinage [Conférence]. Journée des Doctorants Granem, Angers.