Publications/travaux

2022
Communications avec actes
Méatchi, S. et Lecointre-Erickson D. (2022).  Measuring the concept of perceived unfairness of revenue management pricing in the context of hospitality . Dans 52nd Annual Travel and Tourism Research Association (TTRA) International Conference
2022
Communications avec actes
2022
Communications avec actes
Lecointre-Erickson, D. (2022).  Yes, I do mind : mindfulness and shopping experience in a post-COVID world. Dans International Society of Marketing Conference
2021
Communications sans actes
2021
Communications sans actes
Lecointre-Erickson, D. (2021) Les expériences interculturelles dans la vie privée et professionnelle [Conférence]. Des intégrations sans désintégration : l'intégration d'étudiants étrangers dans un Master à l'UCO, entre intégration et internationalisation, Université Catholique de l'Ouest,
2021
Communications avec actes
2021
Communications avec actes
2021
Communications avec actes
Adil, S. et Lecointre-Erickson D. (2021).  Does model body shape affect ad effectiveness?. Dans 20th International Marketing Trends Congress
2021
Article
Adil, S., Abdeltawab A. et Lecointre-Erickson D. (2021).  The Effectiveness of Model’s Body Size in Digital and Print Advertisements. International Journal of Marketing Studies, 13 (3) 10.5539/ijms.v13n3p1.
2021
Article
Méatchi, S., Camus S. et Lecointre-Erickson D. (2021).  Perceived unfairness of revenue management pricing: developing a measurement scale in the context of hospitality. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 10.1108/IJCHM-11-2020-1344.
2020
Communications sans actes
Lecointre-Erickson, D., Ramirez M. Victoria, Csibi O., Garnier X. et Dintilhac A. (24-25 novembre 2020) L’hybridation d’une formation en économie-gestion au sein d’une université catholique : le cas d’un MBA [Conférence]. 2ème Atelier de Recherche « Pédagogie Numérique en Economie-Gestion »,
2020
Communications avec actes
Adil, S. et Lecointre-Erickson D. (2020).  Can you feel what I feel? Corporate branding, empathy, and responsibility in a time of COVID-19. Dans 8th ICCMI International Conference on Contemporary Marketing Issues
2018
Thèse
Lecointre-Erickson, D. (2018).  La vitrine du magasin: son influence et son rôle dans l'expérience de magasinage. [Thèse de doctorat en Sciences de gestion, marketing du point de vente. Université d'Angers]
2018
Communications avec actes
Lecointre-Erickson, D. (2018).  The effects of window display construal on internal reactions and behavioral intentions. Dans International Conference on Advances in Business, Management and Law (ICABML) (p. 98–100)
2018
Article
Lecointre-Erickson, D., Daucé B. et Legohérel P. (2018).  The influence of interactive window displays on expected shopping experience. International Journal of Retail & Distribution Management, 46 (9)
2017
Communications sans actes
2016
Communications avec actes
2014
Communications sans actes