Publications/travaux

2021

Communications avec actes

Adil, S. et Lecointre-Erickson D., "Does model body shape affect ad effectiveness?". 20th International Marketing Trends Congress. 14-16 janvier. Venise, Italie : [s.n] , 2021
2020

Communications sans actes

Lecointre-Erickson, D., Ramirez M. Victoria, Csibi O., Garnier X. et Dintilhac A., "L’hybridation d’une formation en économie-gestion au sein d’une université catholique : le cas d’un MBA ". 2ème Atelier de Recherche « Pédagogie Numérique en Economie-Gestion ». 24-25 novembre. [s.l] : [s.n] , 2020

Communications avec actes

Adil, S. et Lecointre-Erickson D., "Can you feel what I feel? Corporate branding, empathy, and responsibility in a time of COVID-19". 8th ICCMI International Conference on Contemporary Marketing Issues. 11-13 septembre. [s.l] : [s.n] , 2020
2019

Communications avec actes

2018

Thèse

Communications avec actes

Lecointre-Erickson, D., "The effects of window display construal on internal reactions and behavioral intentions". International Conference on Advances in Business, Management and Law (ICABML). . [s.l] : [s.n] , 2018, p. 98–100

Article

Lecointre-Erickson, D., Daucé B. et Legohérel P., "The influence of interactive window displays on expected shopping experience". International Journal of Retail & Distribution Management. 2018. Vol. 46 n°9 p. 802–819
2016

Communications avec actes

Lecointre-Erickson, D., Daucé B. et Legohérel P., "A critical analysis of the shopping experience concept in brick-and-mortar retailing". 45th EMAC annual conference: Marketing in the age of data. . [s.l] : [s.n] , 2016
2014

Communications sans actes

Lecointre-Erickson, D., "La Vitrine du magasin : son rôle et son influence dans l’expérience de magasinage". Journée des Doctorants Granem. 26/06/2014. Angers : [s.n] , 2014