Faculté de Droit, Économie, Gestion et Science politique - UCO Angers
Danielle Lecointre-Erickson
EGEI
Danielle Lecointre-Erickson
Titres, fonctions
- Maître de conférences UCO Angers qualifiée en 6e section (Sciences de gestion)
- Responsable de diplôme MBA
- Responsable adjointe du département Economie-Gestion
Doctorat/HDR
Doctorat en Sciences de gestion, marketing du point de vente, Université d'Angers, 2018
Publications
![](/sites/default/files/styles/jaquette/public/illustrations/publications/jaquette-4452-1255.jpg?itok=3qAb6cDj)
Article dans une revue
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Sourou Meatchi, Sandra Camus, Danielle Lecointre-Erickson
.
Perceived unfairness of revenue management pricing: developing a measurement scale in the context of hospitality
.
International Journal of Contemporary Hospitality Management
.
2021
,
ahead-of-print
,(
ahead-of-print
)
, pp.
109 - 131
.
Article dans une revue
.
Safaa Adil, Ahmad Mostafa Abdeltawab, Danielle Lecointre-Erickson
.
The Effectiveness of Model’s Body Size in Digital and Print Advertisements
.
International Journal of Marketing Studies
.
2021
,
13
,(
3
)
, pp.
1
.
Article dans une revue
.
Danielle Lecointre-Erickson, Safaa Adil, Bruno Daucé, Patrick Legoherel
.
The role of brick-and-mortar exterior atmospherics in post-COVID era shopping experience: a systematic review and agenda for future research
.
Journal of Strategic Marketing
.
2021
Article dans une revue
.
Danielle Lecointre-Erickson, Bruno Daucé, Patrick Legohérel
.
The influence of interactive window displays on expected shopping experience
,
International Journal of Retail & Distribution Management
.
2018
,
46
,(
9
)
, pp.
802–819
<ID local : 4450>
Communication dans un congrès
.
Safaa Adil, Danielle Lecointre-Erickson
.
Effects of face-versus-score use in reviews on consumer responses: An eye-tracking approach
.
International Society of Marketing Conference
,
Chicago
,
2022-03-23
.
2022
Communication dans un congrès
.
Habib Chamoun-Nicolas, Francisco Rabadán, Danielle Lecointre-Erickson, Maria Victoria Ramirez
.
How to Engage Higher Education Students in a Cross-Cultural Education Environment
.
BAM Management Knowledge and Education (MKE) Teaching Practice Conference
,
Londres
,
2022-06-22
.
2022
Communication dans un congrès
.
Sourou Méatchi, Danielle Lecointre-Erickson
.
Measuring the concept of perceived unfairness of revenue management pricing in the context of hospitality
,
52nd Annual Travel and Tourism Research Association (TTRA) International Conference
,
14-16/06
.
2022
<ID local : 8073>
Communication dans un congrès
.
Danielle Lecointre-Erickson
.
Yes, I do mind: Mindfulness and shopping experience in a post-COVID world
.
International Society of Marketing Conference
,
Chicago
,
2022-03-23
.
2022
Communication dans un congrès
.
Habib Chamoun-Nicolas, Danielle Lecointre-Erickson, Maria Victoria Ramirez, Brandon Green
.
Comment engager des étudiants de l’enseignement supérieur dans un environnement d’enseignement interculturel
.
3ème Atelier de Recherche "Pédagogie Numérique en Economie-Gestion"
,
Paris
,
2021-11-16
.
2021
Communication dans un congrès
.
Keenan Brown, Bachar Moughayt, Danielle Lecointre-Erickson
.
Green Marketing, Greenwashing, and Generation Z: Discovering how and why the younger generation reacts to companies’ ecological actions
.
10th International Conference on Business & Economic Development (ICBED)
,
Online
,
2021-06
.
2021
Communication dans un congrès
.
Danielle Lecointre-Erickson
.
Les expériences interculturelles dans la vie privée et professionnelle
,
Des intégrations sans désintégration : l'intégration d'étudiants étrangers dans un Master à l'UCO, entre intégration et internationalisation
,
Université Catholique de l'Ouest
.
2021
<ID local : 6234>
Communication dans un congrès
.
Safaa Adil, Danielle Lecointre-Erickson
.
Can you feel what I feel? Corporate branding, empathy, and responsibility in a time of COVID-19
,
8th ICCMI International Conference on Contemporary Marketing Issues
,
11-13 septembre
.
2020
<ID local : 5665>
Communication dans un congrès
.
Danielle Lecointre-Erickson, Maria Victoria Ramirez, Oscar Csibi, Xavier Garnier, Anneline Dintilhac
.
L’hybridation d’une formation en économie-gestion au sein d’une université catholique : le cas d’un MBA
.
2ème Atelier de Recherche « Pédagogie Numérique en Economie-Gestion »
,
Strasbourg
,
2020-11-24
.
2020
Communication dans un congrès
.
Danielle Lecointre-Erickson, Bruno Daucé, Patrick Legohérel
.
The effects of window displays on behavioral intentions: a comparison of causal theories
,
MMA Annual Spring Conference
.
2019
<ID local : 4455>
Communication dans un congrès
.
Danielle Lecointre-Erickson
.
La vitrine du magasin : son influence et son rôle dans l’expérience de magasinage
,
Journée des Doctorants Granem
,
mai
.
2017
<ID local : 5859>
Communication dans un congrès
.
Danielle Lecointre-Erickson, Bruno Daucé, Patrick Legohérel
.
The Influence of store window displays on emotional responses and anticipated shopping experience
,
MMA Spring Conference
,
Chicago, IL, USA
,
mars
.
2017
<ID local : 5860>
Communication dans un congrès
.
Danielle Lecointre-Erickson, Bruno Daucé, Patrick Legohérel
.
The influence of an interactive window display on anticipated shopping experience in an office of tourism
,
TTRA Europe Chapter Conference
.
2017
<ID local : 4456>
Communication dans un congrès
.
Danielle Lecointre-Erickson, Bruno Daucé, Patrick Legohérel
.
A critical analysis of the shopping experience concept in brick-and-mortar retailing
,
45th EMAC annual conference: Marketing in the age of data
.
2016
<ID local : 4453>
Autre publication scientifique
.
Danielle Lecointre-Erickson
.
La Vitrine du magasin : son rôle et son influence dans l’expérience de magasinage
,
Journée des Doctorants Granem
.
2014
<ID local : 4451>
Thèse
.
Danielle Lecointre-Erickson
.
La vitrine du magasin: son influence et son rôle dans l'expérience de magasinage
,
Thèse de doctorat en Sciences de gestion, marketing du point de vente
.
2018
<ID local : 4452>
![Etudiants](/themes/custom/uco_international/assets/images/illustration/rte_gauche_recherche_humanites.jpg)
Enseignements assurés
L1 GIEE, Culture d'Entreprise
L1 BBA, Corporate Culture
L3 GIEE, International Strategic Management (2020)
MBA1, Organization and Entreprise Management
MBA2, Historical Evolution of Niche Markets
MBA2, Corporate Sustainability
![Profile picture for user danielle.lecointre@uco.fr](/sites/default/files/styles/150x150/public/pictures/picture-3312-644.jpg?itok=vfs-8f7i)
Equipe(s) UCO
Laboratoire public
Identifiant IDHAL
GRANEM
lecointre-danielle
Identifiant ORCID
Mots-clés
Technologie interactive et digitale
Marketing du point de vente
Marketing expérientiel
Marketing digital
Comportement du consommateur
Réseaux et liens
- 9
Publications avec IDHAL
- 20
Publications au total